zaterdag 13 december 2008

om naar analogie van de autokeuring een babykeuring in te voeren ?

Als jonge vader denk ik al regelmatig aan de toekomst van mijn intussen toch al bijna 3 weken oude dochter Elfie : hoe gaat ze er binnenkort uitzien, gaat ze een sociaal beest zijn, zal ze snugger uit de hoek komen, de mensen rond hare vinger draaien,...kortom vragen die iedereen zich wel es stelt. Aan de andere kant vind ik het ook niet onlogisch dat anderen aan de toekomst van mijn kind denken...ik denk dan aan instanties als Kind & Gezin en het CLB. Toen ik het waarom van beiden es overdacht vroeg ik me opeens af of het een goed idee is om de werking van Kind & Gezin open te trekken en van hen een soort van babykeuring te laten uitgaan met - net zoals bij de auto's - keuringen op vastgelegde data. (na week 1, 1 maand, 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar,...tesamen met de nodige vaccinaties natuurlijk) Natuurlijk moet de baby dan medisch gekeurd worden en een groene of rode kaart krijgen maar ook de ouders dienen telkens gekeurd te worden door een psycholoog... om van die verdomde Lhermitte-drama's te voorkomen...

1 opmerking:

kikiwiet zei

OK....de dag dat Kind en Gezin baby en ouders moeten gaan keuren ga ik beginnen gillen vrees ik en eigenhandig een betoging starten vrees ik.
Volgens mijn bescheiden mening zitten er alleen maar zeer onbekwame dokters bij Kind en Gezin die er steeds in slagen paniek te veroorzaken...
En wacht maar binnenkort moet ze al kunnen zitten, kruipen,...en o wee als ze niet op tijd begint te praten ah ja dan ligt t aan de ouders he! Moet je maar meer lezen ...euh...nOg meer ???...
Anyway ze slagen er in om je nr buiten te sturen met een zeer onbekwaam gevoel en het idee dat er iets scheelt met je kind (medisch of psychisch..)
Begrijp je mijn betoging dan een beetje?....:)